tiistai 13. kesäkuuta 2017

ROVANIEMI THROUGH PHONE

pixlr pixlr_20170612110105557 pixlr_20170612110549462 pixlr_20170612110908508 pixlr_20170612111835075 Kymmenien tuntien matkustuksen jälkeen olen ylpeä voidessani sanoa, että olen käynyt Rovaniemellä. Suomen sisällä matkustamiseni on ollut aika yksipuolista; samat tutut paikat tulee kierrettyä vuosi toisensa jälkeen. Hyvä ystäväni asuu Rovaniemellä ja yleensä hän onkin ollut se, joka joutuu matkustamaan pitkiä matkoja nähdäkseen ystäviänsä. Olimme kuitenkin pitkään jo puhuneet, että minä tekisin reissun Rovaniemelle ja vihdoin pääsin toteuttamaan sen! Aikataulujen yhteensovittaminen oli aluksi haasteellista, mutta sopivan ajankohdan löytyessä varasin matkan epäilemättä. Monia (superhintavia) vaihtoehtoja punnitessani päädyin edullisimpaan, vaikka se tiesi pisintä matkustusaikaa. Menomatkalla istuminen bussissa ei painanut, koska sää oli kaunis ja uusia maisemia oli kiva ihailla lukemisen, sarjojen katselun ja eväiden nauttimisen ohessa. Bussia täytyi kuitenkin vaihtaa Lahdessa ja jatkoyhteydellä Jyväskylässä. Minulla oli aivan uskomaton fiilis, kun vihdoinkin olin perillä

Varasin matkan ajalle 9.6 - 12.6, mutta tulo- ja lähtöpäivä tietenkin kuluivat lähes kokonaan matkustaessa. Yövyin luonnollisesti ystäväni luona! Kävimme syömässä kivassa ravintolassa, teimme paljon myös ruokaa yhdessä ja sain paikallisen turistin esittelemään minulle muun muassa Napapiiriä ja näkymää Rovaniemen yli. Reissu huipentui Haaparannassa vierailuun, jonne pääsin ajamaan ystäväni perheen autolla. Oli hauska tehdä roadtrip Ruotsiin!

Vaikka reissussa on ihanaa, olen myös enemmän kuin kiitollinen siitä, että saan nyt hetken olla vain kotona. Pidän kyllä kiireisenä olemisesta, mutta pidemmän päälle se väsyttää. Tällaisia ovat minun tiistai-ajatukseni eilen reissusta palanneena... :)

Mukavaa viikon jatkoa!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti